Rabu, 11 Ogos 2010

~ayah & ibu~

Napa la tiba2 petang ni aku teringat sangat kat arwah mak...ntah la...selepas dikira-kira dah 13 tahun aku xdapat menjalani ibadah bersama mak...Mak, ieda rindu sangat-sangat kat mak...Untuk ayah, terima kasih kerana sanggup bersusah payah membesarkan 10 orang anak walaupun ketiadaan seorang isteri di sisi...Aku sepatutnya bersyukur kerana ada ibu dan ayah kerana ada insan yang lebih kekurangan dari aku...Ada insan yang diluar sana yang xpernah merasai kasih sayang ibu dan ayah...aku bersyukur kepadaMu Ya Allah kerana telah meminjamkan ibu kepadaku  walaupun sekejap..sekurang-kurangnya aku sempat merasai kasih sayang seorang ibu...Sebak aku rasa bila aku pikir kawan-kawan bila nak kawen ada mak yang tolong uruskan...tapi aku....takpe la...mungkin Allah ingin menguji aku sebagai hambanya...Aku teringin sangat nk mak tengok aku bersanding nanti tp xpe la...Mungkin mak tengok aku dari jauh...Mak, walaupun dah lama mak pergi meninggalkan ieda tapi ieda tetap ingat dan sayang pada mak...xdak siapa yang boleh menggantikan tempat mak di hati ieda....


0 comments:

Catat Ulasan