Khamis, 29 Mac 2012

SABAH PART 2

2nd day
pagi-pagi terus kemas beg sebab nak g breakfast dan terus check out.breakfast kt Kinabalu Pine Resort ada 3 pilihan ja.menu tempatan, western dengan japanese kot.kalo x silap aku la.husband aku pilih menu tempatan (nasi goreng seafood) dan aku plak pilih western.lepas makan kami tangkap gambaq kat area resort sebab pemandangan cantik kat resort tu.kita bleh tengok puncak gunung kinabalu.lepas dah abis bergambaq terus check out.destinasi pertama kami adalah tempat ala-la new zealand.cantik pemandangan kat sana tapi bau taik lembu je yang xtahan bila dah kluar dari kereta.tapi xpa la sebab dah bayar RM3 sorang masa nak masuk terpaksa la masuk gak.kalo dak rugi plak.kat sana kita bleh beli susu lembu yang fresh.sedap wooo susu lembu asli.hehehe.pastu kami g ke mesilau.orang yang minat panjat gunung bleh start panjat dari mesilau gak selain dari kinabalu park.lepas dah abis jalan-jalan kat sana husband ajak p Poring Hot Springs.nak masuk kat sini kena bayar RM3 sorang.husband aku ajak p canopy walkway (naik jambatan gantung) kena bayar RM3 sorang lagi.kalo bawak camera kena bayar RM5.aku ingatkan canopy walkway ni jalan2 atas jambatan gantung je rupanya kita kena panjat kaki gunung untuk sampai ke jambatan gantung.rasa letih sangat masa panjat sebab dah lama xaktif kan.jadi mengah la skit.lepas dah turun bawah cuaca plak mendung. aku ajak husband p rendam kaki kat kolam air panas.masa tengah merendam tu tiba-tiba hujan turun plak.kena la tunggu hujan reda dulu.petang jugak la kami kluar dari sana.then terus bertolak balik ke Kota Kinabalu. on da way kami singgah kat Pasar Nabalu.kat sini harga t-shirt dengan key chain murah skit berbanding dekat pasar filipine.lepas dah abis memborong key chain terus gerak balik ke Promenade Service Apartment.Malam kami makan kat pasar malam sana.rupa-rupanya kat KK ni semua benda kita kena mintak kurang..nak makan ikan bakar kat sana pun kita kena tawar menawar harga ikan bakar tu.lepas dah kenyang aku terus balik ke bilik untuk zzzzzzz....
k la..nanti kalo rajin aku update 3rd day plak.
wassalam.















0 comments:

Catat Ulasan