Khamis, 27 Oktober 2011

Tabahkan hati dengan ujian Ilahi

harini aku tiba-tiba rajin nak post dekat blog aku yang dah berhabuk ni...lepas apa yang terjadi kat aku pada 13 Oktober 2011, aku dah jadi malas nak wat keja...13 Oktober 2011 jadi sejarah dalam hidup aku dan my husband yang mana tarikh tu aku dah mengalami keguguran yang mana baby aku dah x ada dalam rahim aku lagi...tarikh yang akan aku ingat sampai bila-bila..zuriat yang amat-amat aku nantikan bersama husband dah gugur...tak tergambar kesedihan yang dirasa oleh aku...tapi aku REDHA..mungkin bukan rezeki aku..mungkin baby yang aku kandung haritu tak sempurna...mungkin ada hikmah disebalik apa yang berlaku...aku harap aku cepat dapat pengganti....walaupun husband aku x tunjuk yang dia sedih..tapi aku yakin dia pun rasa apa yang aku rasa......

"Luka itu pedih... menyucuk kalbu dan mendera jiwa..Hati rasa tersiat kerana kepedihan yang dirasakan. Hikmahnya tersirat. Sabar itu pengubat jiwa.Bersabar dengan ujian Ilahi walaupun saya tahu saya tidak mempunyai kekuatan maksimum."



"Ya Allah, tabahkanlah hatiku ini dalam menempuh ujian yang telah berikan kepadaku. Ya Allah, kurniakanlah kepadaku zuriat sebagai penyambung keturunanku dan suamiku. Amin Ya Rabbal Alamin..."







0 comments:

Catat Ulasan